KLAGOMÅLSHANTERING

på Kvarnhjulet

HemKLAGOMÅLSHANTERING

Har du synpunkter eller klagomål?

Vi vill gärna veta om något i vår verksamhet – förskola, skola eller fritidshem – inte motsvarar dina förväntningar. Dina synpunkter är viktiga för vårt förbättringsarbete.

1. Börja med att prata med personalen
Om du eller ditt barn är missnöjda med något, prata i första hand med berörd pedagog eller lärare.

2. Kontakta rektorn
Om du upplever att du inte får gehör, är nästa steg att vända dig till rektorn.

3. Kontakta huvudmannen
Är du fortsatt missnöjd, eller vill du vända dig direkt till huvudmannen, kan du kontakta styrelsen för Friskolan

Kvarnhjulet:
emilthell@hotmail.com  eller styrelsen@kvarnhjulet.se 

Du kan även kontakta huvudmannen via vanligt brev. Skriv då till: Styrelsen Friskolan Kvarnhjulet, Terrakottagatan 3, 431 42 Mölndal.

Vill du ha personlig återkoppling, så ange namn och kontaktuppgifter. Du kan även lämna ett klagomål anonymt, men då ges ingen återkoppling.

Så hanteras ditt klagomål

Vi återkommer till dig inom fem arbetsdagar. När ärendet är avslutat får du ett skriftligt svar.

Observera att sekretess inte alltid gäller vid klagomål, utom i särskilda fall (t.ex. skyddade personuppgifter, eller om personer riskerar att förföljas (av särskild anledning). Huvudmannens ansvar regleras i skollagen (4 kap. 7–8 §§).

Om du fortfarande inte är nöjd

Om du inte är nöjd med hur ärendet har hanterats av skolan eller huvudmannen, kan du vända dig till Skolinspektionen.